Nie wyrzucaj, naprawiaj. Patagonia i jej polityka napraw
Branża

Nie wyrzucaj, naprawiaj. Patagonia i jej polityka napraw

Redakcja skalnik.pl / 17 maja 2019

Patagonia to nie tylko odzież najwyższej jakości, ale także dopasowana do wysokich standardów firmy obsługa klienta. Marka bardzo mocno stoi za swoim produktem, a dodatkowo, z powodów ekologicznych, zachęca do przemyślanych zakupów i jak najdłuższego użytkowania posiadanych już ubrań. Wszystko to skutkuje bardzo przyjazną dla konsumenta polityką firmy.

Nie ma ustalonego terminu na zwrot zakupionych przedmiotów, choć producent zwraca się do klientów z prośbą, by nie zwlekać z tym za bardzo. Wymogiem jest stan odpowiadający nowemu i niezerwane metki.

 

Gwarancja jakości

Wszystkie produkty objęte są dożywotnią gwarancją Ironclad. Jeżeli produkt nie sprawuje się tak, jak powinien, a klient nie jest nim usatysfakcjonowany, może on go naprawić, wymienić lub zwrócić. Bardziej skomplikowane szkodzenia wynikłe z użytkowania są naprawiane za niewielką opłatą.

Rozpatrywanie zwrotów trwa zwykle około 1-3 tygodni. Naprawa trwa nieco dłużej i zależy od typu uszkodzeń. Patagonia dokłada wszelkich starań, by zrobić to jak najszybciej, jednak może to zająć do 30 dni roboczych. Obecnie naprawiana jest cała kolekcja, poza bielizną, obuwiem i bagażem z kółkami.

Naprawiaj zamiast kupować nowe

Zgodnie z polityką firmy, Patagonia w pierwszej kolejności stara się naprawiać ubrania, a dopiero wtedy, gdy nie jest to możliwe, wymieniać na nowe.

Czynione są też wszelkie starania by dopasować wszystkie materiały, kolory i akcesoria w naprawianych przedmiotach, a gdy nie jest to możliwe, to znalezienie jak najbardziej pasujących. Może to skutkować powstaniem wyjątkowych, niepowtarzalnych ubrań. Odzież oddana do naprawy musi być czysta. Przekazanie brudnej wydłuża cały proces.

Drobnych napraw można dokonywać również samemu. Wskazówki jak to robić, można znaleźć na stronie akcji Worn Wear.

 

Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się nim:
Zobacz również: