Salewa – marka, która buduje społeczność
Branża

Salewa – marka, która buduje społeczność

Sławek Nosal / 06 lipca 2019

Najlepsze marki outdoorowe to często marki, które mogą poszczycić się długą tradycją. To również marki, które są czymś więcej niż kolejną firmą produkującą odzież, buty czy sprzęt. Tak się składa, że miarą dobrej marki outdoor jest przede wszystkim pasja, której dany brand jest swego rodzaju nośnikiem. Jej wielkość można poznać po ludziach, którzy tworzą i angażują wokół danej firmy lub w jej zaangażowaniu w budowę górskiej społeczności i uczestniczenia w tak zwanej kulturze górskiej.

Jedną z takich “zaangażowanych” marek jest Salewa. Istnieją różne sposoby identyfikacji marek i różne filozofie. Jedne marki są typowo wspinaczkowe. Inne koncentrują się na aktywnościach, takich choćby jak biegi górskie czy skitouring. Jeszcze inne budują swoją tożsamość walcząc o bardziej ekologiczną produkcję. Salewa obiera inną drogę. Markę tę tworzy miejsce, a miejscem tym są piękne, zarazem dostępne i niedostępne Dolomity.

 

Produkty Salewa – stworzone w sercu Dolomitów

Na produktach marki Salewa znajdziesz napis: “Designed in the heart of the Dolomites”. Włoska marka rodem z Południowego Tyrolu przesiąknięta jest klimatem miejsca, w którym tworzy. Co to oznacza? Możesz się ze mną nie zgodzić, ale jeśli strony te nie są ci zupełnie obce, to pewnie wyczujesz subtelny rys tego regionu, w którym język niemiecki i włoski przenikają się, w którym niemiecki porządek z wolna przechodzi we włoską fantazję. Wydaje mi się, że ma to duży wpływ na samą markę i podejście do projektowania. Jeśli do produktów marki Salewa miałbym przyłożyć motoryzacyjną metaforę, to była by w niej solidność rodem z Audi czy Volkswagena i estetyka, dla której wzorcem może być Ferrari czy Alfa Romeo.

salwea comunity

Dzielić się pasją. Dzielić się emocjami. Dzielić się przyjaźnią (fot. Salewa).

 

Filozofia marki Salewa

Miejsca nie należą do ludzi – to ludzie przynależą do miejsc. Jest to podstawowe przekonanie twórców marki Salewa, które podyktowane jest przeświadczeniem o wyjątkowości miejsca, jakim są Dolomity. To alpejskie pasmo jest nie tylko domem marki. Jest ono jego dziedzictwem, czyli tym, co wpływa na narodziny pasji do gór i jej pielęgnowanie. Dolomity to strzeliste i trudno dostępne turnie skalne, ale to również góry, które zwykłych turystów zapraszają w urokliwe i łatwo dostępne dolinki.

Dolomity to również dla marki ogromna inspiracja. To góry przesiąknięte tradycją, jak i miejsce, które zachęca do przesuwania granic tego, co pośród skał zdaje się niemożliwe. Tu po prostu tradycja łączy się z innowacją. Dlatego Dolomity to również wizja, która kształtuje przyszłość sportów górskich. Właśnie z tego powodu marka wspiera odważne projekty i sponsoruje ludzi gór, którzy realizują swoją pasję z największą śmiałością. Wystarczy wspomnieć, że wśród ambasadorów marki są wspinacze, paralotniarze, himalaiści. Są wśród nich również nazwiska z Polski – Kinga Baranowska oraz Łukasz Dudek i Jacek Matuszek z teamu Alpine Wall Tour.

 

#PUREMOUNTAIN

Niektórzy mówią, że góry to tylko sterta kamieni. Ci sami mówią też, że w górach najważniejszy jest człowiek. To właśnie ze względu na pasjonatów górskich i ogrom ich pasji Salewa zachęca użytkowników swoich produktów, by dzielili się pasją z innymi ludźmi – ludźmi takimi jak oni. W tym celu włoska marka stworzyłą popularny hashtag #puremountain, który na portalach społecznościowych ma dziś dziesiątki tysięcy użyć.

Pewnie znajdą się tacy, którzy powiedzą, że ten hashtag to sprytne narzędzie marketingu. Zgoda. Ale jeśli z tego hasła korzysta tak wielu ludzi i robi to tak chętnie, to można powiedzieć, że wokół marki powstaje społeczność, która dzieli się z producentem i innymi użytkownikami chwilami, w których obecna jest włoska marka outdoor. To jeden z przykładów, który dowodzi, że Salewa faktycznie stała się nośnikiem pasji, bo jej produkty pozwalają realizować projekty w górach.

 

Get Vertical – kultowa impreza marki Salewa

Jeszcze lepszym przykładem są obozy Get Vertical. Salewa organizuje tę imprezę od 2015 r. Dziś jest to już tradycja marki, która będzie z pewnością rozwijać się w kolejnych latach i która z kolejnymi sezonami będzie budować więzi i wspólnotę doświadczeń między ludźmi tych samych zainteresowań.

O co chodzi w Get Vertical? Przede wszystkim o zdobywanie doświadczeń pod okiem specjalistów, czyste emocje i górską przyjaźń. Właśnie to są powody, dla których Salewa kilka razy do roku tworzy letnie i zimowe obozy. Każdy z nich jest imprezą w pewien sposób profilowaną. Raz chodzi o alpejskie wspinanie, raz o skialpinizm. Innym razem może to być obóz poświęcony via ferratom, klasycznemu alpinizmowi lub po prostu włóczeniu się po zasypanych śniegiem dolinach i wysokich przełęczach na rakietach śnieżnych.

Do tej pory Salewa zorganizowała 17 obozów w ośmiu różnych miejscach. W Get Vertical miało szansę uczestniczyć ponad 300 osób, którym marka najpierw dała niezbędny sprzęt, a potem pozwoliła zdobyć nowe górskie doświadczenia, które z pewnością cenniejsze są niż wszystkie kurtki, buty trekkingowe i plecaki.

 

Pamiętaj, że ty też możesz stać się częścią takiej przygody. Kolejne obozy Get Vertical (strona wydarzenia) to kwestia niedalekiej przyszłości. Potrzeba tylko pasji, zaangażowania i odrobiny szczęścia, by stać się częścią takiego wydarzenia. Śledź stronę Get Vertical i nie zwlekaj, gdy Salewa ogłosi kolejny termin wydarzenia. To szansa, by przeżyć naprawdę wyjątkową przygodę, zdobyć nowe doświadczenia i znaleźć się w samym centrum społeczności związanej z marką Salewa.

Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się nim:
Zobacz również:

Możliwość komentowania została wyłączona.