Plecak turystyczny – bez niego trudno wyobrazić sobie większość aktywności terenowych. Zabierasz go na trekking, hiking, wycieczkę rowerową, wspinaczkę, wypad narciarski, ale także w podróż czy na rekreacyjną wycieczkę za miasto. Jest funkcjonalny i właściwie niezastąpiony. Dlatego wybierając ten dla siebie przeglądasz zwykle całą paletę ofert. I na pewno trafiłeś w niej na markę Gregory. Poznaj jej historię, filozofię oraz podejście do tworzenia niezawodnych plecaków na każde outdoorowe wyzwanie.
Wielu użytkownikom plecaków wydaje się, że Gregory to marka nowa. Fakt, na polskich półkach sklepowych można ją znaleźć powszechnie od około 10 lat. Jednak jej historia jest znacznie dłuższa. Firma Gregory Mountain Products powstała w San Diego w Kalifornii w 1977, a jej twórca Wayne Gregory związany jest z produkcją plecaków jeszcze dłużej. Już jako 14 latek, należąc do ruchu skautowego, stworzył projekt swojego pierwszego plecaka. Model powstał w ramach skautowskiego wyzwania, ale zobaczył go Andy Drollinger, twórca jednej z miejscowych outdoorowych marek. Spodobał mu się na tyle, że obserwował Gregory’ego i po kilku latach zaprosił go do współpracy. Wkrótce też powstała pierwsza własna marka Wayne’a, Sunbird, którą jednak musiał zamknąć w 1973 r. Kontynuował pracę jako niezależny projektant tworząc plecaki, torby i inny sprzęt outdoorowy dla zleceniodawców. Nie porzucił też marzeń o własnym, całościowym projekcie i doprowadził do utworzenia firmy w 1977 r.
Od początku głównym celem Gregory’ego była innowacyjność i tworzenie plecaków idealnie dopasowanych do ruchu ludzkiego ciała. Nie interesowały go przestarzałe, statyczne konstrukcje. Plecaki Gregory miały poruszać się wraz z użytkownikiem, dając perfekcyjne odciążenie i przeniesienie ciężaru, a także stabilność nawet podczas najbardziej wymagających aktywności.
Nadzwyczajna staranność projektów i nieszablonowe podejście do nich sprawiły, że plecaki Gregory wyróżniają się na rynku. Innowacyjność obejmuje nie tylko system nośny, ale także dostęp do wnętrza czy sposoby troczenia sprzętu. Dla konstruktorów marki plecak to całość, która ponadto nie może istnieć bez jego użytkownika. I to jego wygoda podczas outdoorowych wyzwań jest tu najważniejsza.
Zobacz wszystkie nasze –> plecaki Gregory!
Od 2015 r. główna siedziba firmy Gregory Mountain Products została przeniesiona z San Diego do Salt Lake City. Mieści się u podnóży Gór Wasatch i to właśnie tu powstają projekty plecaków i opracowywane są kolejne generacje innowacyjnych systemów nośnych i pasów biodrowych. Prototypy tworzone są ręczne i testowane na miejscu, w otaczających miasto górach.
Jeśli wyobrażasz sobie, że taka praca musi przebiegać w skupieniu, bez kontaktu ze światem zewnętrznym, to się mylisz. Siedziba marki to miejsce, gdzie oprócz mnóstwa plecaków zobaczysz też każdy możliwy sprzęt turystyczny, wędkarski, rowery, rzucone w kąt buty trekkingowe czy biegowe, zimą narty. Mile widziane są tu psy, które mogą przychodzić do biura wraz z pracownikami. Ludzie tworzący markę Gregory są aktywni w różnych dziedzinach i sami często testują plecaki, które projektują i tworzą.
Firma pracuje zgodnie z filozofią „work- hard, play- hard”, a w jej rozumieniu „play” odnosi się przede wszystkim do aktywności outdoorowej i łączeniu pasji z tworzeniem innowacyjnych rozwiązań dla takich samych zapaleńców.
Na pierwszym miejscu wśród zasad projektowania i produkcji wyrobów Gregory były zawsze innowacyjność i jakość. Plecaki i inne wyroby ewoluowały i były dopasowywane nie tylko do aktualnych trendów, ale także, a może przede wszystkim uwzględniały zmieniające się podejście do konstrukcji systemów nośnych. Z czasem pojawiły się inne wyzwania. Początek XXI w. przyniósł coraz większą świadomość w zakresie odpowiedzialności produkcji i biznesu. W te trendy wpisuje się także działalność marki Gregory, która postawiła na zrównoważoną produkcję, odpowiedzialne podejście do środowiska naturalnego i pracowników oraz dążenie do jak najmniejszego wpływu na otoczenie.
Zobacz jakie działania podejmuje Gregory w związku z dążeniem do jak najbardziej zrównoważonej produkcji swoich plecaków.
Zobacz –> plecaki turystyczne Gregory.
Skoro wiesz już jaką marką jest Gregory, to pokażę Ci jakie produkty znajdziesz w ich szerokiej ofercie. Choć naczelne miejsce zajmują w niej plecaki, to znajdziesz także saszetki czy bukłaki na wodę.
Zobacz, jaki plecak Gregory wybrać do konkretnych aktywności:
W kolekcji Gregory znajdziesz także systemy nawadniające o różnej pojemności oraz saszetki, które zastępują mały plecak np. podczas spaceru czy treningu.
Gregory to marka, której plecaki pokochali miłośnicy outdooru w ponad 40 krajach. Łącząc wygodę z funkcjonalnością oraz odpowiedzialnością produkcji, marka czerpie z najnowszych osiągnięć techniki i dba o przyszłość środowiska naturalnego.
Zobacz jak wypadł jeden z plecaków Gregory w naszym teście. Test plecaka Gregory Jade znajdziesz –> tutaj.