Już niemal od 40 lat na rynku outdoorowym obecna jest marka Gregory. Jej właścicielem jest Wayne Gregory, który nieprzerwanie i z wielką pasją prowadzi działalność związaną z projektowaniem oraz wprowadzaniem na rynek ultranowoczesnych, lekkich i świetnie wykonanych plecaków turystyczno-outdoorowych. Swoją przygodę z projektowaniem rozpoczął bardzo wcześnie. Mając zaledwie 14 lat opracował swój pierwszy plecak. Powstał on w ramach projektu związanego z działalnością w organizacji amerykańskich skautów. Niedługo po tym doświadczeniu poznał Andy Drolingera, właściciela firmy San Diego Callifornia Adventure 16. Andy będąc pod wrażeniem projektu młodego Wayne’a zaproponował mu współpracę.
Plecak turystyczny
W ciągu kilku następnych lat Wayne mógł korzystać z zasobów zakładu produkcyjnego oraz był obecny przy wielu różnych projektach związanych z produkcją plecaków. Olbrzymie doświadczenie, które nabył w trakcie współpracy z firmą Adventure 16 pozwoliło mu na założenie swojej pierwszej firmy. Był rok 1970, gdy rozpoczął produkcję plecaków z zaawansowanym stelażem zewnętrznym. W tym czasie produkty takie jak plecak turystyczny oraz nosidła traperskie wyposażone były w stelaże z wysoko gatunkowego aluminium. Niestety po trzech latach działalności, w związku z niezadowoleniem związanym z wynikami działalności rozwiązał firmę. Przez kolejne 4 laty działał jako niezależny projektant współpracujący z nowo powstałymi firmami produkcyjnymi. Był odpowiedzialny za opracowywanie toreb, namiotów oraz odzieży technicznej. W związku z rozwijaniem technik produkcyjnych oraz wprowadzaniem do produkcji nowych, lekkich materiałów na rynku zaczęły pojawiać się nowatorskie projekty miękkich plecaków z wewnętrznymi stelażami. To zainteresowało, a nawet zaintrygowało młodego projektanta. Zainspirowany nową koncepcją w roku 1977 powrócił do swojej pierwszej miłości związanej z projektowaniem plecaków i założył firmę Wayne Gregory Mountain Products w San Diego w Kalifornii. Od samego początku Wayne skrupulatnie projektował plecaki turystyczne, w tym wykorzystywał najlepsze dostępne w tym czasie materiały. Dodatkowo chciał wiedzieć jak jego projekty zachowają się w warunkach terenowych i co można w nich zmienić. To podejście związane z ulepszaniem wzorów i testowaniem w warunkach rzeczywistych jest do dziś dnia kultywowane w tej amerykańskiej firmie. Jako właściciel marki i jej główny projektant Wayne uwielbiał rozmawiać ze swoimi klientami. Uważał, że to oni mają wpływ na produkcje coraz to nowszych i doskonalszych modeli plecaków. Ciągłe udoskonalanie i rozwój sprawia, że Gregory jako pierwszy na świecie wprowadził na rynek plecaki trekkingowe z nowoczesnym stelażem, rozmiary długości pleców i pasów biodrowych, system regulacji kąta pasa biodrowego. Ta wręcz obsesyjna chęć udoskonalania trwa do dziś. Stąd pozycja marki Gregory na rynku produktów outdoorowych jest bardzo wysoka.
Plecak miejski
Najwyższa jakość wykonania, doskonałe materiały, w tym tkanina oraz inne drobne elementy konstrukcyjne pozwoliły firmie, by udzielała na każdy plecak Gregory dożywotniej gwarancji. Blisko cztery dekady obecności marki Gregory w czołówce producentów sprzętu turystycznego, pozwoliło jej właścicielowi oraz gronu współpracowników na osiągnięcie doskonałości w dziedzinie, z którą są związani. Dziś kolekcja plecaków Gregory jest dobrze przemyślana i dopasowana do aktywności dla których zostały zaprojektowane. Pojawiają się nowe produkty jak plecak miejski. Jednym z ciekawszych modeli dostępnych w sprzedaży jest plecak Gregory Zulu 40. Do jego produkcji wykorzystano ultralekki materiał wykonany w technologii rip-stop. Ten zabieg pozwolił projektantom na zmniejszenie ogólnej wagi produktu. Gregory Z40 wyposażony jest w zewnętrzny stelaż z naciągiem siatkowym, który jest idealnie dopasowany do anatomicznego kształtu pleców użytkowania, a zarazem zapewnia wręcz idealną cyrkulację powietrza. Modele serii Z dostępne są w kilku rozmiarach, dlatego każdy może dopasować wielkość plecaka do własnych potrzeb.