MAMMUT
Mammut to siła, jakość i bezkompromisowa dbałość o szczegóły. Historia tej szwajcarskiej marki sięga roku 1862. Założycielem firmy był Kaspar Tanner. W swojej manufakturze produkował rożnego rodzaju liny i powrozy. Przez wiele dziesięcioleci liny wytwarzane przez Mamuta były podstawowym i jedynym asortymentem marki. W roku 1911 Oscar Tanner syn założyciela manufaktury, zarejestrował w szwajcarskim urzędzie patent na maszyny do produkcji lin. Dopiero w roku 1943 produkty zostają wypuszczone na rynek pod nowym brandem Mammut.
Lina
W logo firmy pojawił się mamut, symbolizujący siłę i wytrzymałość. Opracowywanie nowych materiałów pozwoliło specjalistom Mammuta na wyprodukowanie w latach 50 –tych pierwszych na świecie lin wykonanych z przędzy nylonowej. Kilkanaście lat później, a mianowicie w roku 1964 na rynku pojawia się pierwsza pojedyncza lina dynamiczna, która spełniała restrykcyjne normy międzynarodowej federacji UIAA. W roku 1974 powstaje nowa marka. „Mammut Ropes” zmienia nazwę na „ Mammut Guarantee”. W roku 1978 następuje przełom w rozwoju. Specjaliści Mammuta decydują się na rozwój nowych lini asortymentowych.
Gore Tex
Zaczyna się produkcja odzieży. Pojawiają się pierwsze kurtki i spodnie wykonane z materiału Goretex . Mammut jest jednym z niewielu producentów, którzy w latach 70 rozpoczynali produkcję nieprzemakalnej i oddychającej odzieży, wykonanej w technologii Gore-tex®. W kolejnych latach Mammut poszerza kolekcję odzieży. Wprowadza do swojej oferty także śpiwory. Połowa lat osiemdziesiątych to czas wielu nowości. Projektanci marki prezentują nowe spodnie softshellowe, kurtki wykonane z materiału typu fleece. W ofercie jest bielizna termo aktywna, uprzęże i nowa kategoria karabinków wspinaczkowych. Dynamiczny rozwój marki, ciągłe ulepszanie i poszerzanie oferowanego asortymentu, skłania właścicieli Mammuta do nabycia specjalistycznej firmy produkującej plecaki. W roku 1994 powstaje znane wszystkim entuzjastom outdooru logo z wizerunkiem mamuta. Jego kształt i liternictwo jest wykorzystywane do dziś. Rozwój technik alpinistycznych oraz zapotrzebowanie na bardzo specjalistyczny sprzęt powoduje, że w port folio Mammuta pojawia się nowa innowacyjna kategoria produktów. W roku 1995 powstaje kultowa seria odzieży „ Mammut Extreme” oraz nowa kategoria plecaków wspinaczkowych. W nowe millenium Mammut wkracza bardzo dynamicznie. W tym czasie formuje się koncern Mammut AG. Rok później grupa powiększa się o norweską markę śpiworów Ajungilak. W niedługim czasie wykorzystując technologię Ajungilak specjaliści Mammuta, prezentują nowe kurtki puchowe. Częścią kolekcji są także produkty, wykorzystujące technologię ocieplania za pomocą włókien syntetycznych. Od roku 2003 grupa Mammut Sport AG ma w swoim portfelu marki Mammut, Ajungilak, Toko i Raichle. Kolejne przejęcia znanych producentów : Lucido czy PulsBarryvox pozwalają na wprowadzenie nowych produktów. Takich jak czołówki oraz pipsy lawinowe.
Buty trekkingowe
W roku 2009 Buty Trekkingowe marki Raichle zostają opatrzone brandem Mammut. Natomiast logo Raichle ciągle znajduje się na metkach i materiałach promocyjnych, znajdujących się przy wyrobach. Symbolizuje to przywiązanie właściciela marki do najwyższej jakości, która była reprezentowana przez produkty sygnowane logiem Raichla. Buty trekkingowe Mammuta szybko zdobywają ogromne uznanie i wierną grupę uzytkownikow. Szwajcarska jakość, nieprzeciętny design oraz legendarna wytrzymałość produktów pozwoliła marce Mammut na tak spektakularny rozwój. Mały rodzinny biznes stal się obecnie nowoczesną i innowacyjna firmą, która zatrudnia ponad 500 pracowników w wielu spółkach zależnych zlokalizowanych W Stanach Zjednoczonych, Japonii, Niemczech, Norwegii Korei i Chinach. Grupa Mammut Sport AG ma za sobą wszystkie atuty by w przyszłości wznieść się na jeszcze wyższy poziom.