FAQ

WITRYNA skalnik.pl
1. Jak sprawdzić czy produkt jest w sklepie stacjonarnym?
zobacz/zwiń
Dostępność produktu w sklepie stacjonarnym można sprawdzić dzięki informacji na karcie produktu. W tym celu trzeba wybrać konkretny rozmiar/kolor i nacisnąć przycisk “SPRAWDŹ DOSTĘPNOŚĆ W SKLEPACH STACJONARNYCH”Jeśli towar, który Cię interesuje, nie jest dostępny w żadnym sklepie stacjonarnym, możesz zamówić go do konkretnego punktu, składając zamówienie z odbiorem osobistym. Po złożeniu i opłaceniu takiego zamówienia poinformujemy Cię, gdy towar będzie czekał na Ciebie w wybranym sklepie.
2. Jak wybrać odpowiedni rozmiar? Gdzie znajdę tabelę rozmiarów?
zobacz/zwiń
Na stronie produktu znajdziesz tabelę rozmiarów. Znajdziesz tam również informacje na temat wymiarów modeli oraz rozmiaru sfotografowanej na modelach odzieży.
3. Nie mogę się zalogować. Jak odzyskać dostęp do swojego konta?
zobacz/zwiń
Najpierw upewnij się, że login i hasło wpisujesz poprawnie. Sprawdź czy klawisz Caps Lock na klawiaturze nie jest włączony. Jeśli dane są poprawne, a ty na dal nie możesz się zalogować, wówczas skorzystaj z procedury RESETOWANIE HASŁA. Jeśli dalej logowanie nie będzie możliwe, skontaktuj się z nami.
SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ
1. Czy muszę się zarejestrować, żeby złożyć zamówienie?
zobacz/zwiń
Możesz dokonać zakupów bez rejestracji, ale zarejestrowani użytkownicy mają zapisaną historię zamówień, mogą łatwiej śledzić zamówienia, a także definiować adresy dostawy.
2. Jak do złożonego zamówienia dodać inne produkty?
zobacz/zwiń
Do złożonego zamównienia nie da się już dodać kolejnych produktów. Jeśli chcesz coś jeszcze dokupić, musisz złożyć kolejne zamówienie.
3. Jak zmienić adres dostawy przed wysłaniem paczki?
zobacz/zwiń
W takiej sytuacji musisz skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta. Konieczne będzie anulowanie poprzedniego zamówienia i złożenie go na nowo.
4. Jak zmienić adres dostawy po wysłaniu paczki?
zobacz/zwiń
Po wysłaniu paczki, czyli po przekazaniu jej firmie kurierskiej, nie mamy możliwości zmiany adresu dostawy. Nie wszystkie firmy kurierskie mają tego typu procedury. W przypadku firmy GLS istnieje taka możliwość. Wskazówki dotyczące zmiany adresu dostawy znajdują się w mailu, który otrzymasz od GLS. Inne firmy kurierskie nie mają takiej procedury. Jeśli zmiana adresu jest konieczna po wysłaniu paczki, możesz skontaktować się bezpośrednio z firmą kurierską. 
5. Jak długo zamówienie jest ważne? Ile mam czasu na opłacenie zamówienia?
zobacz/zwiń
Zamówienie, które nie zostało opłacone nie jest przyjęte do realizacji. Nie dotyczy to jedynie zamówień, za które płaci się przy odbiorze (za pobraniem). Rezerwacja porduktów następuje z chwilą opłacenia zamówienia. Oznacza to, że produkty mogą zostać sprzedane w czasie, gdy zwlekać będziesz z opłaceniem zamówienia. Odłożone do koszyka towary nie są rezerwowane.  
6. Złożyłem/am dwa zamówienia. Czy mogę otrzymać je w jednej przesyłce?
zobacz/zwiń
Nie. System sprzedażowy nie umozliwia nam łączenia takich zamówień. Prosimy o wyrozumiałość i składanie kompletnych zamóweń. 
7. Jak anulować zamówienie?
zobacz/zwiń
Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, żeby anulować złożone zamówienie.
8. Jaki jest czas realizacji zamówienia?
zobacz/zwiń
Z zasady zamówienia wysyłamy w ciągu jednego dnia roboczego od opłacenia. Zamówienia złożone do godziny 7:30 (w dni robocze) wysyłamy jeszcze tego samego dnia. Zamówienia złożone po tej godzinie wysyłamy w następnym dniu roboczym. Sobota i niedziela nie są dniami roboczymi w naszym sklepie internetowym.
9. Jak otrzymać fakturę VAT?
zobacz/zwiń
Żeby otrzymać fakturę VAT, trzeba podczas składania zamówienia zaznaczyć odpowiednie pole w formularzu.
Wysyłka i dostawa
1. Jakie są sposoby dostawy?
zobacz/zwiń
Przesyłki dostarczamy na 4 różne sposoby:
  • przesyłka kurierska GLS
  • paczkomaty InPost
  • odbiór w PUNKCIE ORLEN/ŻABKA/RUCH (przesyłka dostarczana przez Pocztę Polską do wybranego punktu odbioru)
  • odbiór osobisty w jednym ze sklepów Skalnik we Wrocławiu
2. Kiedy dostawa jest darmowa?
zobacz/zwiń
Darmowa dostawa zależy od wartości zamówienia. Aktualne koszty dostawy dostępne są pod tym linkiem – kliknij. Odbiór w sklepach Skalnik nie wiąże się z dodatkowymi opłatami i jest zawsze darmowy.
3. Czy przesyłkę za pobraniem można odebrać w paczkomatach?
zobacz/zwiń
Nie. Wybór paczkomatów InPost wiąże się z wcześniejszym opłaceniem zamówienia.
4. Jakie rozwiązania ekologiczne stosujecie w swoich paczkach?
zobacz/zwiń
Dbamy o to by nasze przesyłki były przyjazne środowisku. Wykorzystujemy jak najwięcej materiałów z recyklingu. Na specjalnej podstronie opisujemy jak dokładnie wygląda nasza przesyłka oraz nad czym aktualnie pracujemy.
5. Gdzie jest paczka? Jak sprawdzić status doręczenia?
zobacz/zwiń
W wiadomości e-mail z potwierdzeniem wysłania zamówienia znajduje się numer twojej przesyłki oraz link do śledzenia przesyłki. Sprawdź swoją pocztę elektroniczną i przeczytaj mail od firmy kurierskiej. 
6. Jak zmienić adres dostawy przed wysłaniem paczki?
zobacz/zwiń
W takiej sytuacji musisz skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta. Konieczne będzie anulowanie poprzedniego zamówienia i złożenie go na nowo.
7. Jak zmienić adres dostawy po wysłaniu paczki?
zobacz/zwiń
Po wysłaniu paczki, czyli po przekazaniu jej firmie kurierskiej, nie mamy możliwości zmiany adresu dostawy. Nie wszystkie firmy kurierskie mają tego typu procedury. W przypadku firmy GLS istnieje taka możliwość. Wskazówki dotyczące zmiany adresu dostawy znajdują się w mailu, który otrzymasz od GLS. Inne firmy kurierskie nie mają takiej procedury. Jeśli zmiana adresu jest konieczna po wysłaniu paczki, możesz skontaktować się bezpośrednio z firmą kurierską. 
8. Jaki jest czas realizacji zamówienia?
zobacz/zwiń
Z zasady zamówienia wysyłamy w ciągu jednego dnia roboczego od opłacenia. Zamówienia złożone do godziny 7:30 (w dni robocze) wysyłamy jeszcze tego samego dnia. Zamówienia złożone po tej godzinie wysyłamy w następnym dniu roboczym. Sobota i niedziela nie są dniami roboczymi w naszym sklepie internetowym.
9. Jaki jest czas doręczenia paczki?
zobacz/zwiń
Nie mamy wpływu na szybkość działania współpracujących z nami firm kurierskich. Czas doręczenia paczki zależny jest od działania danej firmy doręczającej paczkę. Każda z nich deklaruje pewien czas dostarczenia paczki, ale nie jest to czas rozumiany w sensie prawa pocztowego. W przypadku paczkomatów InPost czas deklarowany (D+1) oznacza dostarczenie przesyłki do punktu odbioru w kolejny dzień roboczy po dniu nadania paczki. Aż 98% paczek dostarczanych do paczkomatów jest gotowa do odebrania właśnie w takim czasie. Przesyłki kurierskie GLS na terenie kraju dostarczane są często kolejnego dnia po przekazaniu paczki kurierowi. Zatem zwykle jeden dzień roboczy wystarcza, by paczka dotarła do klienta.
10. Paczka jest uszkodzona. Co zrobić?
zobacz/zwiń
W przypadku uszkodzenia towaru w trakcie transportu należy przesłać opis i zdjęcie uszkodzonego produktu na adres sklep@skalnik.pl. Jeśli uszkodzeniu uległo także opakowanie przesyłki (karton, koperta, foliopak), należy wraz z kurierem sporządzić protokół szkody. Jeśli odbierasz przesyłkę w paczkomacie i jest ona uszkodzona, to skorzystaj z procedury "zgłoś uwagi do paczki". Jest to opcja, którą znajdziesz na wyświetlaczu paczkomatu.
11. Czy mogę zamówić paczkę za granicę?
zobacz/zwiń
Tak. Wysłanie paczki za granicę jest możliwe. Ceny paczek zależą od gabarytów i kraju, do którego paczka ma być dostarczona. Więcej informacji znajdziesz na stronie skalnik.pl/wysylki-miedzynarodowe.
12. Kiedy moje zamówienie będzie do odbioru w sklepie stacjonarnym?
zobacz/zwiń
Zamówienia z odbiorem osobistym zwykle są gotowe w ciągu 1 dnia roboczego. O możliwości odbioru swojego zamówienia w sklepie stacjonarnym zostaniesz poinformowany mailowo. Jeśli nie otrzymałeś wiadomości to Twoje zamówienie nie jest jeszcze gotowe
13. W przesyłce nie ma paragonu / faktury. Co robić?
zobacz/zwiń
Z dbałości o środowisko zmniejszamy liczbę drukowanych dokumentów. Twój paragon/faktura zostały wysłane na podany przy składaniu zamówienia e-mail. Sprawdź dokładnie swoją skrzynkę w tym folder spam. Jeśli nadal nie możesz znaleźć swojego dowodu zakupu - skontaktuj się z naszym biurem obsługi klienta
PŁATNOŚCI
1. Jak można zapłacić za zamówienie?
zobacz/zwiń

Istnieją dwa sposobów płatności za zakupy:

  • płatność za pobraniem (za zakupy płaci się kurierowi w momencie dostarczenia paczki)
  • płatności elektroniczne lub płatność kartą za pośrednictwem serwisu PayU.
2. Płatność PayU nie powiodła się. Co zrobić?
zobacz/zwiń
Jeśli procedura szybkiej płatności nie powiedzie się, na ekranie zobaczysz komunikat "WYSTĄPIŁ PROBLEM Z PŁATNOŚCIĄ. W takim przypadku przyciśnij niebieski przycisk z napisem "KLIKNIJ TUTAJ, ŻEBY PONOWIĆ PŁATNOŚĆ", który wygeneruje kolejną próbę. Jeśli procedura znów się nie powiedzie po około godzinie od złożenia zamówienia otrzymasz mail, który przypomina o konieczności opłacenia zakupów. W mailu znajdować się będzie bezpośredni link do płatności PayU. Jeśli to nie rozwiąże nadal problemu, wtedy skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta telefonicznie lub pisząc na adres sklep@skalnik.pl.
3. Czy można płacić w ratach?
zobacz/zwiń
Za zakupy możesz zapłacić ratami dzięki temu, że system PayU umożliwia tego typu płatności. Ratalny system sprzedaży nie jest obsługiwany przez nas tylko przez serwis PayU. Wybierz najpierw płatność tym systemem, a następnie zaznacz spłatę kwoty ratami.
ZWROTY, WYMIANY, REKLAMACJE
1. Wymiana produktu – jak to zrobić?
zobacz/zwiń
Jeśli rozmiar lub kolor produktu ci nie odpowiada, musisz zwrócić towar zgodnie z procedurą zwrotu (link). Następnie trzeba złożyć nowe zamówienie, wybierając prawidłowy rozmiar czy kolor produktu. Zamówienie należy ponownie opłacić wraz z opłatami za wysyłkę zamówienia. Aktualny cennik dostęny jest pod tym linkiem.

Na zwrot w sklepie Skalnik.pl masz aż 90 dni. Nie umożliwiamy wymiany towaru ponieważ taka procedura byłaby zbyt skomplikowana zarówno dla naszych pracowników, jak i dla klientów. Po prostu zamów nowy rozmiar lub kolor, a wcześniej zakupiony produkt odeślij nam zgodnie z procedurą zwrotu.

2. Reklamacja – jak reklamować towar?
zobacz/zwiń
Zakupiony towar może być reklamowany w przypadku uszkodzenia lub wystąpienia wady ukrytej. Złóż reklamację według procedury dostępnej na odpowiedniej stornie naszego serwisu - kliknij link.
3. Paczka jest uszkodzona. Co zrobić?
zobacz/zwiń
W przypadku uszkodzenia towaru w trakcie transportu, należy przesłać opis i zdjęcie uszkodzonego produktu na adres sklep@skalnik.pl. Jeśli uszkodzeniu uległo także opakowanie przesyłki (karton, koperta, foliopak), należy wraz z kurierem sporządzić protokół szkody.Jeśli odbierasz przesyłkę w paczkomacie i jest ona uszkodzona, to skorzystaj z procedury "zgłoś uwagi do paczki". Jest to opcja, którą znajdziesz na wyświetlaczu paczkomatu.
4. Jak zwrócić zakupiony produkt? Jak odstąpić od umowy zawartej na odległość?
zobacz/zwiń
Jeśli towar nie spełnia twoich oczekiwań, możesz go zwrócić. Od umowy zawartej na odległość możesz odstąpić nawet nie podając przyczyny. Musisz również pamiętać, że zwrotu dokonuje się w określonym czasie. W Skalniku masz aż 90 dni na zwrot. Żeby zwrócić zakupiony produkt postęuj według procedury zwrotu. Kliknij link, by przejść do strony dotyczącej zwrotów towaru.
5. Czy mogę zwrócić/wymienić/reklamować produkt w sklepie stacjonarnym?
zobacz/zwiń
Zwrotu towaru nie można dokonać w sklepie stacjonarnym. Należy postępować zgodnie z instrukcją umieszczoną na tej stronie.

Reklamację można złożyć w dowolonym sklepie stacjonarnym jednak zachęcamy do złożenia reklamacji wysyłkowo. To opcja wygodniejsza dla naszych pracowników. Dla reklamacji udostępniamy opcję darmowej wysyłki. Szczegóły znajdziesz tutaj

6. W jaki sposób otrzymuje się zwrot środków za zwrócony towar?
zobacz/zwiń
Zwrot środków za towar, który oddajesz, otrzymasz w ten sam sposób, w jaki zakupy zostały opłacone. Jeśli płacisz przelewem lub systemem szybkich płatności zwrot środków otrzymasz na swoje konto. Klient może również zgodzić się na inny sposób zwrotu środków, który ustala się z pracownikiem sklepu.
7. Ile trwa zwrot środków za oddany produkt?
zobacz/zwiń
Sprzedawca ma obowiązek zwrócić klientowi środki niezwłocznie, nie później niż 14 dni kalendarzowych od otrzymania oświadczenia odstąpienia od umowy. Zwrot środków otrzymasz zatem najpóźniej po 14 dniach od chwili, gdy otrzymamy od Ciebie formularz zwrotu i towar. Z reguły czas ten jest znacznie krótszy. Zazwyczaj procedura ta trwa tylko 3 dni.
KARTY PODARUNKOWE
1. Czy mogę kupić bony podarunkowe?
zobacz/zwiń
Tak. Karty podarunkowe o różnej wartości można zakupić na podstronie znajdującej się pod tym linkiem.
2. Czy kartę podarunkową mogę kupić na fakturę VAT?
zobacz/zwiń
Na zakup kart podarunkowych można wystawić notę księgową, którą można później zaksięgować wydatek. Jeśli chcesz otrzymać notę księgową, przęśli nam mailem (sklep@skalnik.pl) dane takie same jak do faktury.
3. Chcę kartę podarunkową o innej wartości. Czy mogę dostać kartę na inną kwotę?
zobacz/zwiń
Wartość doładowania karty podarunkowej możesz wybrać samodzielnie podczas jej zakupu. Minimalna kwota to 20 zł, a maksymalna 4000 zł. Jeśli interesuje Cię zakup karty na wyższą kwotę skontaktuj się z nami mailowo, a my wygenerujemy dla Ciebie indywidualny bon podarunkowy na określoną, wybraną przez ciebie kwotę.
4. Czy mogę oddać produkt kupiony kartą podarunkową?
zobacz/zwiń
Tak. Jeśli zakupy opłacone były jedynie kartą podarunkową, wówczas zwrot środków otrzymasz również w postaci karty. Jeśli oddasz tylko część zakupionych produktów lub wartość będzie przewyższać wartość, na którą opiewała karta podarunkowa, to otrzymasz zwrot nadpłaconych środków oraz wartość środków do wysokości kwoty karty do wykorzystania na kolejne zakupy.
5. Jak sprawdzić okres ważności karty podarunkowej i aktualny stan środków?
zobacz/zwiń
Stan środków do wykorzystania oraz datę ważności karty podarunkowej można sprawdzić na koncie klienta. W takim celu trzeba zalogować się do konta lub zarejestrować w serwisie naszego sklepu.