Właśnie minęło 45 lat od momentu założenia Mountain Safety Research, której pomysłodawcą i fundatorem był Larry Penberthy. Wynalazca, inżynier oraz miłośnik wspinaczki górskiej. Siedziba MSR została lokowana w Seattle. Głównym bodźcem związanym z rozpoczęciem działalności była frustracja Larrego związana ze sprzętem wspinaczkowym, który w tym czasie był niedostatecznie przetestowany, a na rynku pojawiały się wynalazki przereklamowane i niedostosowane do wspinaczki. Wieloletnie doświadczenie w działalności górskiej pozwoliło mu na rozwiniecie umiejętności przetrwania, a także projektowania nowego i bezpieczniejszego sprzętu outdoorowego. Bezkompromisowy, uparty, a czasem i kontrowersyjny poświęcił swój czas i postawił sobie za cel zwiększenie bezpieczeństwa wszystkich miłośników aktywności w górach. Larry rozpoczął swoją działalność w pierwszej kolejności od testowania sprzętu wspinaczkowego na zlecenie organizacji wspinaczkowych, z czasem badania prowadził na własną rękę. Posiadając szeroką bazę danych o przetestowanych produktach, zdecydował się wszystkie swoje spostrzeżenia oraz odkrycia opublikować. W tym celu w roku 1969 założył czasopismo - biuletyn Mountain Safety Research. Na jego łamach publikował oceny mnóstwa produktów, począwszy od paliw do kuchenek turystycznych, poprzez parametry wydłużania liny, wytrzymałości trzonków czekana oraz wiele innych zaniedbanych i pomijanych w tym czasie danych. Dodatkowo poprzez publikacje na łamach swojego biuletynu, przekazywał czytelnikom ogrom danych o ważnych tematach związanych ze wspinaczką górską. W szczególności o własnych spostrzeżeniach dotyczących korelacji pomiędzy odwodnieniem organizmu wspinacza, a ostrymi objawami choroby wysokościowej. Od początku dla sfinansowania swojej działalności, sprzedawał za pośrednictwem biuletynu, najlepszy sprzęt outdoorowy, pochodzący od firm trzecich, a także swoje najnowsze i innowacyjne produkty sygnowane marką MSR. Z biegiem czasu MSR zaczął sprzedawać coraz więcej własnych i niezawodnych produktów, które powstały na bazie olbrzymiego doświadczenia założyciela marki. Duża ilość sprzętu zaprojektowana w laboratoriach MSR była nie tylko nowatorska, ale stała się wręcz kultowa i na zawsze zmieniła podejście oraz sposób i bezpieczeństwo wędrówki po górach.
Kuchenki MSR
To właśnie z pod ręki Larrego wyszły takie unikatowe rzeczy jak: lekkie kuchenki na paliwo płynne, nowoczesne „dziabki” i czekany wspinaczkowe, lekkie namioty, plecaki i odzież. Dziś MSR wchodzi w skład grupy kapitałowej CascadeDesigns. Oferta marki obejmuje przede wszystkim sprzęt turystyczny taki jak namioty, palniki, rakiety śnieżne, sprzęt lawinowy, kijki trekkingowe, sprzęt do gotowania oraz doskonałe filtry przeznaczone do uzdatniania wody.
Amerykańska marka jest obecnie jednym z wiodących producentów sprzętu turystycznego na świecie. Jedną z ważniejszych kategorii produktów oferowanych przez firmę są namioty. Doskonałym przykładem tej linii produktów jest dwuosobowy namiot MSR Hubba Hubba NX. Jest ultralekki, nowatorski, a ze względu na swoje dodatnie walory jest niebywale popularny i lubiany przez miłośników marki. MSR to także sprzęt biwakowy, dedykowany do gotowania. Doskonałym przykładem może być kuchenka turystyczna.
W wydaniu MSR’a kuchenki turystyczne mogą być zasilana gazem lub paliwami ciekłymi. Kultowym modelem jest kuchenka MSR Pocketrocket, reprezentująca serię Rapid. To lekka i kompaktowa kuchenka polowa zasilana gazem z wymiennych kartuszy. Ma wysoką moc i jest niezawodna w trakcie wypraw i biwaków w terenie. Produkty amerykańskiej marki MSR, ze względu na wysoką jakość, nowoczesne rozwiązania techniczne, a także unikatowe materiały konstrukcyjne, wyznaczają nowe trendy na rynku outdoorowym. Dodatkowo zapewniają bezpieczeństwo i satysfakcje ich użytkownikom.