
Ekspres z taśmą z materiału Dyneema o długości 12 cm
- Darmowa wysyłka od 359 zł
- Zwrot w 30 dni
- Eko paczka
Ekspres Lime Dyneema 12 cm Srebrny UL to uniwersalny ekspres do wspinania w różnych warunkach. Bardzo dobrze nadaje się na wilgotną pogodę i na zimę ponieważ taśma z materiału Dyneema® w mniejszym stopniu nasiąka wodą. Taśma o długości 12 cm jest odporna na promieniowanie UV i przecieranie.
Ekspres składa się z dwóch karabinków zatrzaskowych Lime marki Climbing Technology produkowanych we Włoszech. U góry znajduje się karabinek z prostym ramieniem, a u dołu z giętym ramieniem. Dolny karabinek posiada stabilizator, który zapobiega jego rotacji i utrzymuje go w prawidłowym położeniu.


- wszechstronny ekspres z taśmą z materiału Dyneema
- karabinki Lime marki Climbing Technology z zatrzaskowymi zamkami
- dolny karabinek z giętym ramieniem, a górny z prostym,
- karabinki z lekkiego, mocnego stopu aluminium
- stabilizator dolnego karabinka – utrzymuje go w optymalnej pozycji
- Dyneema® - materiał odporny na promienie UV, przetarcia i wilgoć
- produkowane we Włoszech
- Materiał Aluminium, Dyneema
- Długość (cm) 12
- Waga (g) 90
- Długość taśmy 12 cm
Dyneema® to materiał wykorzystywany do produkcji sprzętu wspinaczkowego – jest alternatywą do poliamidowych taśmy czy pętli. Dyneema® charakteryzuje się lepszym stosunkiem wytrzymałości do masy użytego materiału, więc sprzęt będzie lżejszy, a taśmy i pętle węższe. Ponadto Dyneema® wykazuje lepszą wytrzymałość na obciążenia statyczne, ale jest mniej odporna na szarpnięcia i ma niższą temperaturę topnienia (bardziej się nagrzewa przy tarciach), więc nie powinno się jej wykorzystywać do zjazdów ani jako lonży na stanowiskach. Jednak przy doborze sprzętu warto wziąć pod uwagę, że lepiej wytrzyma tarcie na ostrych krawędziach (trudniej ją przeciąć) i jest bardziej odporna na promieniowanie UV. Dodatkowo wchłania mniej wody niż nylon, co czyni ją zdecydowanie atrakcyjniejszą w warunkach zimowych.
Przedstawione opinie o produkcie nie podlegają weryfikacji pod kątem ich pochodzenia od konsumentów, którzy używali produktu lub go nabyli.