Reedycja legendarnej książki- zapisu rozmowy Jacka Żakowskiego z Leszkiem Cichym i Krzysztofem Wielickim, nagranej wiosną 1980 r.
- Darmowa wysyłka od 299 zł
- Darmowy zwrot w 100 dni
17 lutego 1980 r. na szczycie Mont Everestu stanęli Leszek Cichy i Krzysztof Wielicki, uczestnicy wyprawy kierowanej przez Andrzeja Zawadę. Pierwsze zimowe wejście na ośmiotysięcznik i to od razu na najwyższy szczyt ziemi zapoczątkowało erę zimowego himalaizmu, w której Polacy zostawili swój bardzo wyraźny ślad.
Wiosną 1980 r. student dziennikarstwa Jacek Żakowski nagrał kilkadziesiąt godzin rozmów z Cichym i Wielickim. Emocje były wtedy jeszcze bardzo świeże, przeżycia ostatniej zimy wciąż buzowały i nie uległy uładzeniu czy zatarciu. Jest w tych rozmowach opis przygotowań do wyprawy, logistyki, załatwień, które z dzisiejszej perspektywy, gdzie wystarczy po prostu kupić bilet by już za kilka dni być na drugim końcu świata, stają jakby oknem do innej rzeczywistości. Jest też oczywiście opis samej akcji górskiej, opowieści o życiu w bazie, uczestnikach przedsięwzięcia. Wrażenia, emocje, obrazy, kolory i głosy mieszają się na kartach zapisu tej niezwykłej rozmowy.
W prawie 40 lat później Żakowski ponownie rozmawiał z Cichym i Wielickim. W ten sposób powstał dodatkowy rozdział książki, którego nie było w wydaniach z 1982 i 1987 r. To rozmowa prowadzona już z dystansu, wspomnienie i jednocześnie próba odpowiedzi na pytania czy było warto, czym było pierwsze zimowe wejście na Everest, którego w 1980 r. dokonali Polacy.
- nowe wydanie zapisu przeprowadzonej w 1980 r. rozmowy z pierwszymi zimowymi zdobywcami Everestu
- dodatkowy rozdział z zapisem rozmowy przeprowadzonej po latach
- opis zimowego wejścia na Everest stworzony „na świeżo”, niedługo po wyprawie
- zapis wywiadu z uczestnikami wyprawy
- duża dawka emocji i wrażeń na gorąco
- opisy przygotowań i przebiegu wyprawy oraz jej uczestników
Autor: Jacek Żakowski
Rok wydania: 2020
Liczba stron: 272
- Wymiary 170x220 mm
Przedstawione opinie o produkcie nie podlegają weryfikacji pod kątem ich pochodzenia od konsumentów, którzy używali produktu lub go nabyli.