JULBO
- -25%julbo
OKULARY FREQUENCY REACTIV 1-3 5673426-MATT PURPLE-PINK
Cena 656,24 zł Cena 874,99 zł874.99 zł cena katalogowa -25%682.49 zł najniższa cena -4% - -25%julbo
OKULARY SPLIT SP 3CF 5511111-MATT WHITE-LIGHT PINK
Cena 401,99 zł Cena 535,99 zł535.99 zł cena katalogowa -25%418.07 zł najniższa cena -4% - -10% z kodem MORSKIEOKO-22%julbo
OKULARY MONTEROSA 2 SP 3CF 5421126-DARK PURPLE-PINK
Cena 308,87 zł Cena 395,99 zł395.99 zł cena katalogowa -22%316.79 zł najniższa cena -3%
Był rok 1888 kiedy to we francuskiej Jurze została założona przez Julesa Bauda firma Julbo. Nie od początku pod produkowała pod swoją obecną nazwą. W pierwszym okresie firma zajmowała się konstruowaniem okularów korekcyjnych z wykorzystaniem nowych innowacyjnych pomysłów. Na początku XX wieku firma zaprojektowała swoje pierwsze profesjonalne okulary przeciwsłoneczne.
Okulary Julbo
Zostały one wykonane na zlecenie francuskich poszukiwaczy minerałów, którzy w tym czasie, przeczesując wysokie Alpejskie doliny , potrzebowali doskonałej ochrony wzroku przed ostrymi promieniami słonecznymi. Okulary Julbo Cristalliers był fundamentalnym w optycznej serii okularów przeciwsłonecznych, które od tej pory stały się wizytówką marki. W ciągu kolejnych kilkudziesięciu lat oferta francuskiego producenta się powiększała, a w roku 1950 Julbo zrewolucjonizowało rynek okularów lodowcowych, wprowadzając do sprzedaży kultowy model „Vermont”. Te rewolucyjne okulary lodowcowe zostały zaprojektowane dla ochrony wzroku w trakcie najtrudniejszych wypraw w góry wysokie.
Okulary przeciwsłoneczne
W latach 50 i 60 nastąpił gwałtowny rozwój wspinaczki oraz „wyścig” związany ze zdobyciem wszystkich najwyższych ośmiotysięczników. Z biegiem czasu okulary Vermont zostały zauważone i doskonale przyjęte nie tylko przez wspinaczy. W kolejnych latach stały się pożądanym artykułem kolekcjonerskim. Lata 70 w historii marki były okresem współpracy z czołowymi himalaistami ówczesnej dekady. Jednym z nich był Yannick Seigneur - zdobywca kilku ośmiotysięczników takich jak: Makalu, K2, Gaszerbrum II, Broad Peak i Nanga Parbat. Szalone lata osiemdziesiąte XX wieku przyniosły natężenie rywalizacji w Himalajach, Karakorum i Alpach. To także czas zabawy nowymi kolorami oraz unikatowym designem. Julbo wypuszcza na rynek nową linię okularów przeciwsłonecznych w nowatorskiej fluoroscencyjnej kolorystyce, idealnie wpisującej się w trendy modowe lat 80 tych. To także czas spektakularnych dokonań wspinaczkowych. Do jednych z nich należały przejścia Érica Escoffier, który w ciągu trzech tygodni dokonał wejść na trzy szczyty ośmiotysięczne, a w Alpach Patrick Gabarrou wyposażony w okulary sportowe Julbo dokonał 7 wejść północnymi stokami w masywie Mont Blanc. Wyczyn ten zajął mu z kolei tylko trzy dni. Przełom lat 90 tych to ciągła rywalizacja w różnych rejonach wspinaczkowych, regularne przesuwanie limitów oraz wydolności wspinaczy. To tak naprawdę apogeum wielkich wyczynów i odkryć w górach najwyższych. To także ugruntowanie pozycji marki Julbo na rynku sprzętu ochrony wzroku przed szkodliwym promieniowaniem słonecznym. Francuski potentat rozszerza swoja ofertę. Powoli i konsekwentnie zdobywa nowe pola działania, a także pozyskuje szeroka rzeszą potencjalnych klientów. Do zespołu projektantów dołącza Franck Cammas, a na rynku pojawia się seria Nautic dedykowana dla żeglarzy i miłośników sportów wodnych. Wzory tej serii obejmowały produkty wykonane z nowych materiałów, które były niezatapialne. Szczególnie ważne dla projektantów linii Nautic była ochrona wzroku miłośników aktywności związanych z przebywaniem na wodzie. W tym przypadku zastosowali odmienne filtry, kolory szkieł a przede wszystkim kształt oprawek perfekcyjnie dopasowany do anatomii twarzy ich użytkowników. W tej dekadzie w katalogu Julbo pojawiły się także pierwsze profesjonalne okulary przeciwsłoneczne zaprojektowane z myślą o najmłodszych. Okulary przeciwsłoneczne dla dzieci spełniały najwyższe i rygorystyczne normy pozwalające na ochronę delikatnych oczu. Wraz z przełomem wieków nastąpił także rozwój działalności Julbo na polu multi sportowym. Specjaliści marki zaproponowali nowe modele dopasowane do coraz popularniejszych aktywności sportowych jak: bieganie czy kolarstwo górskie. Produkty Julbo i na tym polu wiodły prym na tle konkurencji. W ciągu 125 lat ciągłej obecności w świecie sportu i ogólnie pojętego outdooru, Julbo w każdej z linii swoich produktów, wyznaczało nowe kierunki rozwoju, a także przedstawiało swoim odbiorcą nowe i bezkonkurencyjne wzornictwo. Dziś marka posiada w swojej ofercie całą paletę multisportowych okularów przeciwsłonecznych, wśród której każdy, nawet najbardziej wymagający, klient znajdzie swój idealny wzór. Oczywiście w kolekcji mamy okulary przeciwsłoneczne damskie i męskie.