Biografia jednego z najwybitniejszych polskich himalaistów Macieja Berbeki
- Darmowa wysyłka od 359 zł
- Zwrot w 30 dni
- Eko paczka
Książka Berbeka. Życie w cieniu Broad Peaku to biografia himalaisty, którego życie mogło być (i stało się) scenariuszem filmowym. Sukces i porażka, sława i zapomnienie, a to wszystko w cieniu szczytu, który stał się dla niego fatum.
W latach osiemdziesiątych Berbeka należał do czołowych polskich himalaistów. Brał udział w najważniejszych wyprawach himalajskich lat osiemdziesiątych. W szczytowej fazie swojej kariery zdobył zimą Manaslu i Cho Oyu. A potem przyszedł rok 1988 i polska wyprawa na K2. Maciej Berbeka z Aleksandrem Lwowem zdecydowali się na atak na sąsiedni Broad Peak w stylu alpejskim. Ta wyprawa zmieniła wszystko w życiu Berbeki. Wrócił do kraju jako „pierwszy zdobywca Broad Peaku zimą”, a wspinaczki o mało nie przypłacił życiem. Jednak niedługo później bomba wybuchła. O tym, że nie zdobył Broad Peaku, a jego przedwierzchołek Rocky Summit, Berbeka dowiedział się z artykułu w Taterniku. W jednej chwili z bohatera stał się oszustem. Na osłodę pozostał tytuł pierwszego człowieka, który przekroczył zimą 8000 m n.p.m. w Karakorum.
Książka Kortko i Porębskiego to nie tylko historia Berbeki, ale także, a może przede wszystkim próba odpowiedzi na pytanie, co sprawiło, że w 2013 r., po wielu latach spokojnego życia w Zakopanem, prowadzenia firmy i pozostawania na uboczu głównego nurtu polskiego himalaizmu dał się namówić Krzysztofowi Wielickiemu na powtórkę z Broad Peaku czyli zimową wyprawę w Karakorum. Na górę, która ostatecznie przypieczętowała jego los, a cieniem położyła się tym razem na tych, którzy zostali.
- biografia Macieja Berbeki
- Dariusz Kortko napisał także biografie Jerzego Kukuczki i Krzysztofa Wielickiego
- Jerzy Porębski – współautor książek Polskie Himalaje, Lekarze w górach, autor filmów dokumentalnych o alpinizmie
- Autor: Dariusz Kortko, Jerzy Porębski
- Rok wydania: 2020
- Liczba stron: 453
Przedstawione opinie o produkcie nie podlegają weryfikacji pod kątem ich pochodzenia od konsumentów, którzy używali produktu lub go nabyli.